Czym cechuje się skuteczna odzież reklamowa?
Autor: 303.pl, publikacja: 2021-07-08
Estetyczna odzież reklamowa z nadrukiem może skutecznie budować wizerunek firmy. Kiedy warto brać pod uwagę taką formę reklamy? O jakich kwestiach technicznych (materiał, typ nadruku) należy pamiętać?
Jakie funkcje pełni profesjonalna odzież reklamowa?
Budowę renomy marki warto oprzeć na kilku metodach. Reklamę online i offline można uzupełnić m.in. o jednolite emblematy i logo marki umieszczone na odzieży firmowej. Jednolite oznaczenia budują świadomość marki zarówno u pracowników firmy, jak i u klientów. Estetyczny, przemyślany i dobrze zaprojektowany emblemat łatwiej zapada w pamięć i buduje zaufanie.
Odzież z nadrukiem (lub haftem firmowym) jako element reklamy marki sprawdzi się m.in. w branżach z kategorii: zdrowie, uroda i wellness, moda, sport, szeroko rozumiane usługi. W przypadku małych firm lokalnych znakowanie odzieży może pomóc zwiększyć rozpoznawalność marki. Duże przedsiębiorstwa mogą z kolei kłaść nacisk na budowę renomy.
Kluczowe zalety odzieży reklamowej z nadrukiem:
- buduje lub poprawia spójność wizerunku marki;
- zwiększa szanse firmy na jeszcze lepszą rozpoznawalność;
- zapada lepiej w pamięć niż standardowe materiały reklamowe typu ulotki i broszury;
- zwiększa renomę firmy;
- buduje zaufanie do marki i jej produktów.
Spersonalizowana odzież firmowa – co wybrać?
W zależności od branży, w której działa marka, można brać pod uwagę zamówienie jednego z niżej wymienionych zestawów:
- estetyczna odzież robocza z logo firmy;
- T-shirty reklamowe z logo, hasłem lub emblematem;
- firmowe akcesoria z nadrukiem – czapki, fartuchy, torby, kamizelki i podobne.
Jaki materiał na odzież reklamową?
Jednym z najchętniej wykorzystywanych materiałów jest oczywiście bawełna. Większość nadruków reklamowych wykonuje się m.in. na klasycznych, bawełnianych T-shirtach. Wybór materiału i wybór techniki nadruku są ze sobą ściśle powiązane. Inne wymagania techniczne będzie mieć oddychający materiał poliestrowy, inne tkanina z domieszką bawełny.
Najpopularniejsze techniki nadruku
Zamawiający odzież reklamową ma zazwyczaj do wyboru 4 kluczowe techniki nadruku. Każda z nich posiada szereg zalet, ale także ograniczeń dotyczących m.in. wyboru materiału lub precyzji oddania kolorów.
Druk cyfrowy – dzięki zastosowaniu drukarki cyfrowej można uzyskać wysoce trwały nadruk. Grafika rastrowa dobrze oddaje barwy. Nadruk jest solidny i odporny na uszkodzenia mechaniczne. Technika wykorzystywana głównie przy nakładaniu grafik na materiał bawełniany.
Sublimacja – popularna technika nadruku z wykorzystaniem papieru sublimacyjnego i specjalnej prasy do wgrzewania wzoru na tkaninę. Metoda idealna do precyzyjnego nadruku zdjęć, które mają być trwałe i odporne na wielokrotne pranie. Wybór tej techniki zawęża jednak dostęp do materiałów – sublimacja sprawdzi się głównie na tkaninach poliestrowych w jasnej kolorystyce.
Flex – kolejna, znana technika nadruku polega na zadrukowaniu folii, wycięciu wydruku po obrysie i wgrzaniu otrzymanego wzoru na tkaninę. Flex sprawdza się najlepiej przy wzorach prostych i wielokolorowych. Dobrze oddaje gradienty, a uzyskany nadruk jest trwały.
Flock – wzór wycięty w folii jest wprasowywany w materiał. W przeciwieństwie do metody flex ta technika jest polecana do wzorów bez gradientów i elementów wielobarwnych. Flock sprawdzi się głównie przy nadrukach nieskomplikowanych. Istotną zaletą techniki jest możliwość szerokiego wyboru typu tkaniny.
Nadruki na odzieży – o czym jeszcze warto pamiętać?
Realizacja odbywa się na podstawie dostarczonego projektu, po wyborze materiału i techniki nadruku. W zależności od indywidualnych potrzeb klient może zamówić jedynie nadruk lub poprosić o pomoc w kompletnej realizacji projektu.
Niektóre oferty uwzględniają m.in. kompleksową obsługę: przygotowanie grafiki pod nadruk, wybór materiału, uszycie kompletu odzieży i wykonanie nadruku. Takie rozwiązanie jest szczególnie korzystne przy dużych zamówieniach, obejmujących np. kompletne wykonanie odzieży roboczej dla pracowników lub wykonanie zestawu odzieży dla drużyny sportowej.